Rola konsultanta ślubnego jest bardzo szeroka, to nie tylko sprawny organizator uroczystości, ale również negocjator, mediator, psycholog, scenarzysta, stylista. Wszystkie te umiejętności są przydatne na pewnym etapie przygotowań ślubu i wesela. Oczywiście wiele par radzi sobie z tym wyzwaniem samodzielnie, ale jeżeli nie czujecie się zbyt dobrze w tej roli, lub nie dysponujecie czasem, ze względu na aktywne życie zawodowe lub inne zajęcia, wówczas może warto przemyśleć taką opcję wsparcia.
Na czym polega pomoc konsultanta ślubnego?
- Ogromne znaczenie ma możliwość skorzystania ze sprawdzonej bazy dostawców i wykonawców usług. Każdy konsultant przedstawi wam po kilka sprawdzonych rozwiązań, co daje pewność, że nic nie sprawi Wam w tym dniu nieprzyjemnej niespodzianki. Rekomendowane rozwiązania i sprawdzeni usługodawcy, to zdecydowanie duża wartość dodana korzystania z usług konsultanta ślubnego.
- Zatrudniony wedding planner, to również pewność harmonijnego przebiegu uroczystości. Zawsze są jakieś nagłe sytuacje, na które trzeba zareagować. Przy zatrudnieniu konsultanta zarówno para młoda, jak również najbliżsi zazwyczaj nic o nich nie wiedzą, korzystają z czasu i cieszą się nim. To wszystko dzieje się jakby obok, a doświadczony konsultant potrafi wybrnąć z niejednej opresji, bez angażowania najważniejszych w tym dniu osób.
- Konsultant ślubny to redukowanie stresu. Oczywiście nie uda się go uniknąć, każda osoba inaczej reaguje w tak nietypowych dla niego sytuacjach, ale dzięki przejęciu większości spraw organizacyjnych i formalnych oraz odpowiednim rozłożeniu ich w czasie, stres udaje się zmniejszyć do minimum. Przygotowania do wesela staje się przygodą, a nie pasmem problemów i sporów.
- Konsultant ślubny ma za zadanie odciążyć młodą parę od nadmiaru zajęć, a nie zabierać radość z przygotowań do ślubu. Dlatego też zakres współpracy jest zawsze określany indywidualnie, w uzgodnieniu z młodą parą. Jeżeli macie życzenie, aby przeprowadzić Was przez cały proces przygotowań za rękę, konsultant Wam towarzyszy. Jeżeli życzeniem jest przygotowanie wszystkiego od początku do końca i nie angażowanie Was zbytnie, to konsultant pracuje samodzielnie i tylko przy najważniejszych elementach organizacyjnych prosi o podjęcie decyzji.
- Z pewnością wiele osób potrafi dokonać wyboru związanych z dekoracją sali i określeniem stylu wesela, wyborem muzyki lub menu, fotografa czy atrakcji ślubnych. Jednak wdrożenie tych wszystkich pomysłów wymaga czasu, a skoordynowanie podczas uroczystości prawdziwego skupienia. Dlatego też wiele par skłania się do sięgnięcia po pomoc, aby kolejne etapy przygotowań, jak i ten kulminacyjny nie przyćmiły radości i entuzjazmu, jaki może im towarzyszyć po wielomiesięcznych przygotowaniach.
Kiedy zacząć współpracę z wedding plannerem?
Współpracę z konsultantem ślubnym można rozpocząć na różnych etapach przygotowań do ślubu. Oferty są zazwyczaj skonstruowane tak, aby zainteresowane pary mogły znaleźć taką, która im odpowiada najbardziej. Niemniej jednak w przypadku oferty dotyczącej „Koordynacji dnia ślubu i wesela”, trzeba wziąć pod uwagę czas jaki jest niezbędny do tego aby wdrożyć się w proces przygotowań, zapoznać się z wybranymi firmami i niejako wejść w biegu do tego „pociągu”. Komfortowe jest przygotowywanie kompleksowe ślubu, warto je rozpocząć na 8-12 miesięcy przed planowaną uroczystością. Wtedy mamy spory wybór w wykonawcach i czas aby zaplanować wszystkie niezbędne formalności. Właśnie przy pełnym powierzeniu przygotowań konsultant może w pełni wziąć odpowiedzialność za końcowy efekt jego pracy. Oczywiście sprawny wedding planner poradzi sobie również w sytuacjach trudnych, wtedy kiedy ślub trzeba zorganizować w „trybie przyspieszonym”. Stąd też często spotykana oferta „Ślubne SOS”. Ważne na pewno jest to, aby w razie pytań lub niepewności zadzwonić lub napisać, konsultanci zawsze odpowiedzą na pytania i jeżeli będą mieli wolny termin zaangażują się.
Jakie są koszty współpracy z konsultantem ślubnym?
Wynagrodzenie jest bardzo różne w zależności od regionu, miasta czy doświadczenia agencji ślubnej. Na rozpiętość cen nie wpływa raczej wielkość uroczystości. Często trzeba wykonać taką samą ilość pracy przy uroczystości na piędziesiąt osób, jak przy weselu na sto dwadzieścia osób. Trzeba uwzględnić jednak to, że współpraca z wedding plannerem trwa często od sześciu do dwunastu miesięcy, także stawka jaką mu płacimy, jest wynagrodzeniem za jego często roczne zaangażowanie.